W ostatnich miesiącach ChatGPT, twór firmy OpenAI, zdobył ogromną popularność w cyberświecie. Jednak to tylko jedno z wielu narzędzi opartych na sztucznej inteligencji, rozbudowanych modelach językowych czy generatywnych AI dostępnych dzisiaj na rynku. W tym przewodniku omówimy, jak maksymalnie efektywnie i ekonomicznie wykorzystać te technologie.
ChatGPT, inteligentny bot konwersacyjny opracowany przez OpenAI, jest jednym z najdynamiczniej rosnących narzędzi online dostępnych dla szerszej publiczności. Zaledwie dwa miesiące po swoim debiucie, we wczesnym lutym 2023 roku, zgromadził ponad 100 milionów aktywnych użytkowników. Pod koniec stycznia tego samego roku wartość firmy OpenAI osiągnęła astronomiczną sumę 29 miliardów dolarów, co jak podaje Fortune, czyni ją szóstym najcenniejszym przedsiębiorstwem w USA.
Szerzej dostępna wersja ChatGPT została udostępniona użytkownikom 30 listopada 2022 r. To co zaskoczyło najbardziej, to fakt że zaledwie po pięciu dniach od swojego debiutu, zgromadziła ponad milion użytkowników. Dla porównania, wcześniejszym rekordzistom jak Instagram, Facebook czy Netflix, zajęło to odpowiednio 2,5 miesiąca, 10 miesięcy i ponad trzy lata. Ale ChatGPT to nie tylko masa użytkowników, to przede wszystkim technologia która zwróciła uwagę publiczności na inne modele sztucznej inteligencji dostępne na rynku.
Nie wszyscy twórcy AI skupiają się na rozwijaniu technologii do prowadzenia rozmów w stylu ChatGPT. Inne modele tego typu mogą być wykorzystywane do tworzenia nieistniejących obrazów, zdjęć, szkiców, animacji, dźwięków, muzyki, a nawet kodu. W naszym przewodniku omawiamy te technologie i wskazujemy jak je wykorzystać w sposób maksymalnie efektywny i ekonomiczny.