Google jest w trakcie redefiniowania subskrypcji Youtube Premium, która pozwala użytkownikom na korzystanie z popularnego serwisu wideo bez przerw reklamowych i dostarcza szereg dodatkowych korzyści. Przygotowywane są nie tylko nowe, użyteczne funkcje dla usługi, ale również gruntowna reorganizacja planów subskrypcyjnych. Przedstawiciele giganta technologicznego dają do zrozumienia, że celem tych zmian jest zapewnienie klientom większej elastyczności w wyborze opcji.
Google i YouTube stały się ostatnio obiektem krytyki ze względu na wysiłki korporacji mające na celu zwalczanie blokowania reklam przez użytkowników. Można powiedzieć, że firma próbowała narzucić swoim klientom konieczność zakupu usługi Premium, co spotkało się z niezadowoleniem wielu internautów. Ci uważali, że koszt tej usługi jest często dla nich zbyt wysoki. Widocznie głosy niezadowolonych klientów dotarły do Google, ponieważ firma oficjalnie uznała, że planuje wprowadzić większą różnorodność i nowe plany subskrypcyjne.
Na stronie internetowej YouTube pojawił się oficjalny wpis od członka zespołu, który stwierdził: „Włożyliśmy wiele wysiłku, aby zapewnić naszym abonentom większą różnorodność planów subskrypcyjnych, rozszerzając nasze obecne oferty na więcej regionów, jednocześnie wprowadzając nowe plany i szukając sposobów na udostępnianie korzyści znajomym w przyszłości”.
Analitycy branży technologicznej przewidują, że Google może zdecydować się na wprowadzenie czegoś w rodzaju subskrypcji YouTube Premium Lite. Ten pakiet nie zawierałby dostępu do YouTube Music, ale byłby znacznie tańszy. Takie rozwiązanie było testowane przez Google od roku 2021, ale ostatecznie zostało wycofane we wrześniu 2023. Nie wyklucza się również, że firma może opracować inną formę subskrypcji, która będzie oferować więcej niż obecna opcja Premium i być droższa.