Świat handlu i usług zmienił się nie do poznania, a wraz z nim także przyzwyczajenia klientów. Do tej pory towar i usługi można było nabyć jedynie stacjonarnie w wybranych sklepach, teraz jednak praktycznie wszystko można kupić w sieci – bez wychodzenia z domu, bez stania w korkach i oczekiwania w długich kolejkach. Klienci w e-commerce widzą nieznaną dotychczas wygodę, podczas gdy przedsiębiorcy przede wszystkim duże możliwości zarobku i dalszego rozwoju. Nie ma jednak róży bez kolców – niewielkie koszty związane z inwestycją oraz możliwość sprzedaży towaru do praktycznie całego kraju sprawia, że z miesiąca na miesiąc rośnie konkurencja w każdej gałęzi. Warto to zmienić pozycjonowaniem sklepów. Proces ten jest niezastąpiony i pozwala nawiązać wyrównaną walkę o popularność nawet z największymi firmami w sieci.
Co można osiągnąć pozycjonowaniem sklepów?
W pozycjonowaniu chodzi o poprawę pozycji danej witryny WWW w wyszukiwarce Google, która jest najpopularniejszą stroną internetową wśród Polaków i służy w głównej mierze do przeszukiwania internetu. Bez niej znalezienie nowego sklepu lub katalogu czy portfolio nie byłoby możliwe. W zasobach Google znajduje się bowiem kilkaset milionów witryn, które można przeszukać w przeciągu kilku milisekund, co otwiera szereg możliwości internautom. Mogą oni znaleźć w internecie wszystko – od niewielkich sklepów z niszowym asortymentem po potężne portale aukcyjne, na których można zakupić w zasadzie wszystko. Z tego powodu warto się znaleźć w listingu Google zdecydowanie jak najwyżej – nawet na pierwszym miejscu. Proces ten nazywamy pozycjonowaniem sklepów, który jest obecnie najpopularniejszym narzędziem do walki z niewielką widocznością witryny w listingu Google.
W pozycjonowaniu sklepów liczą się trzy podstawowe etapy
Pozycjonowaniem sklepów trzeba zrealizować trzy podstawowe etapy. Pierwszym jest audyt SEO, który polega na dokładnej analizie całej witryny i jest absolutną podstawą podczas procesu pozycjonowania. Dzięki niemu firma realizująca ten proces może uzyskać szereg istotnych danych na temat danej strony WWW, zaplanować dalszą strategię działania, a także przekazać klientowi cenę za usługi. W drugim etapie (on-site) chodzi o wprowadzenie zmian już na witrynę WWW. Pozycjonerzy oraz programiści przeprowadzają przede wszystkim dogłębną modyfikację kodu źródłowego, aby ten spełnił wszelkie wymagania algorytmu Google. W trzecim etapie (off-site) należy umieścić link prowadzący do danej witryny na jak największej liczbie domen trzecich. Dzięki temu algorytm Google uznaje, że witryna jest bardziej godna zaufania, gdyż link do niej znalazł się na innych stronach o podobnej lub większej reputacji.
Pozycjonowaniem sklepów można zupełnie zmienić losy mało popularnej strony i naprowadzić ją na prawidłowe tory. Nie można jednak zapomnieć o firmie, która ma zrealizować dane działania. W sieci zdecydowanie najlepiej sprawdzają się agencje SEO, które powstały właśnie w celu pozycjonowania i znają tematykę wszystkich etapów jak nikt inny.