Szukasz wydajnej, elastycznej i skalowalnej platformy e-commerce? W takim razie załóż sklep internetowy na Magento. Z badań wynika, że korzysta z niego blisko 730 tys. witryn. Platforma doskonale sprawdzi się w przypadku średnich i dużych projektów, ale powinny też zwrócić na nią uwagę małe firmy, które planują dynamiczny rozwój. Sprawdź najciekawsze przypadki wdrożenia Magento!
Sklep na Magento – case study
Sklep internetowy Briju, polskiej firmy jubilerskiej, mogącej poszczycić się ponad 100-letnią historią, działa właśnie na Magento. Znajdziemy w nim pełną ofertę biżuterii i zegarków. Marka wprowadziła innowacyjne rozwiązanie, takie jak wirtualna miarka i przymierzalnia wyrobów jubilerskich. Aby nie zakłócić codziennych operacji biznesowych, agencja stworzyła MVP czyli wersję sklepu z podstawowymi funkcjami. Projekt został zrealizowany przed świętami, dzięki czemu klienci mogli kupić prezenty dla swoich bliskich w Internecie. Wdrożenie MVP zajęło dwa miesiące.
Agencja przygotowała sklep z podejściem Mobile First, co oznacza, że spełnia on potrzeby użytkowników mobilnych. Specjaliści stworzyli Magento PWA, czyli progresywną aplikacją webową. Wyświetla się ona jak tradycyjna strona internetowa, ale można z niej korzystać w trybie offline. Nie trzeba jej ściągać ze Sklepu Google Play lub App Store. Wystarczy, że wpiszemy adres sklepu w pasek przeglądarki, a aplikacja zapisze się w pamięci urządzenia.
Wdrożenia Magento – przykładowe realizacje
Na zmianę platformy e-commerce zdecydowała się m.in. Poczta Kwiatowa. Wybór Magento podyktowany był chęcią zapewnienia użytkownikom jak najlepszego doświadczenia zakupowego. Poczta Kwiatowa umożliwia klientom personalizację zamówień, zarówno pod względem zawartości przesyłki, jak i terminu, czy metody dostawy. Z platformy może korzystać jednocześnie 1000 użytkowników, co ułatwia skalowanie biznesu. Sklep ładuje się znacznie szybciej niż dotychczas, dzięki czemu klienci częściej decydują się na zakupy. Agencja zintegrowała Magento z bramkami płatności, ERP i dedykowanym oprogramowaniem logistycznym.
Z kolei hurtownia Activeshop zdecydował się na przeniesienie sklepu z Magento 1 na Magento 2. Firma powstała w 2013 roku, zajmuje się produkcją i dystrybucją produktów dla salonów fryzjerskich, kosmetycznych i masażu, a także gabinetów podologicznych, czy studiów tatuaży. Migracja sklepu stanowiła nie lada wyzwanie, ze względu na duże zróżnicowanie oferty. Na Magento 1 działały dwa niezależne sklepy, dlatego zdecydowano o ich integracji. Można nimi zarządzać z jednego panelu administracyjnego.
Jakie sklepy działają na Magento?
Jeśli chodzi o wdrożenia Magento na polskim rynku, warto również wspomnieć o Super-Pharm. Sklep, łączący perfumerię, drogerię i aptekę, działa właśnie na wspomnianej platformie. Oprogramowanie umożliwiło integrację z programem lojalnościowym LifeStyle i systemem ERP.
Wśród marek, które zdecydowały się na sklep na Magento, znajdziemy też AlmiDecor. To znana sieć salonów, która oferuje bogaty wybór mebli i dodatków wnętrzarskich. Dotychczasowy sklep internetowy został przeniesiony na nowy, wydajniejszy serwer. Agencja zoptymalizowała szybkość działania strony, zmieniając format plików graficznych. Dodatkowo specjaliści:
- zainstalowali skrypty remarketingowe,
- zmodyfikowali strukturę i wygląd menu,
- rozbudowali interfejs API REST Magento,
- zintegrowali sklep z systemem ERP,
- zoptymalizowali sklep pod kątem SEO.
Profesjonalne sklepy na Magento
Sklep 4F, lidera w branży odzieży sportowej, prowadzony jest na Magento. Platforma zdecydowanie ułatwia obsługę dużej liczby zamówień. Dodatkowo istnieje możliwość odbioru paczki w sklepie stacjonarnym. Kiedy przesyłka dotrze, klient otrzymuje maila ze specjalnym kodem. Aby odebrać zamówienie, należy go pokazać sprzedawcy.
Szukasz marki, która zdecydowała się na wdrożenie Magento? Jedną z nich jest Quiosque, która tworzy kolekcje dla kobiet. Agencja e-commer zmieniła design sklepu na bardziej nowoczesny. Dzięki temu buduje on pozytywne doświadczenia zakupowe. Istnieje opcja dostosowania wyglądu strony do potrzeb klienta. Na uwagę zasługują też duże przyciski CTA i intuicyjny panel zamówień. Dodatkowo klientka może sprawdzić tabelę rozmiarów dla każdego produktu, co ułatwia podjęcie decyzji.
Podsumowanie
Zastanawiasz się, na jakiej platformie założyć sklep internetowy? Jeśli zależy Ci na elastyczności, stabilności i skalowalności, postaw na Magento! Oprogramowanie oferuje wiele funkcji, jednocześnie kładzie nacisk na bezpieczeństwo. Dzięki temu wyróżnisz się na tle konkurencji i zdobędziesz zaufanie klientów.
Magento zapewnia wysoki stopień personalizacji, dzięki czemu sprawdzi się w różnych branżach. Sklep internetowy możesz dostosować zarówno pod względem funkcjonalności, jak i graficznym. W ten sposób zbudujesz silną, rozpoznawalną markę. Platforma e-commerce cieszy się coraz większą popularnością w Polsce. Nie sposób wymienić jest wszystkie marki, które zdecydowały się na Magento. Skontaktuj się z doświadczoną agencją, która przeprowadzi Cię przez cały proces wdrożenia. Zajrzyj na https://satisfly.co/pl/!