Branża e-commerce rozwija się w naszym kraju bardzo dynamicznie, a pandemia jeszcze przyspieszyła ten proces. Dlatego coraz więcej firm myśli o stworzeniu własnego sklepu internetowego dla swoich produktów i usług. Wielu przedsiębiorców obawia się, że to bardzo droga inwestycja i nie ma szans się zwrócić. Nic bardziej mylnego. Prosty sklep internetowy można stworzyć relatywnie niskim kosztem i bez zaawansowanej wiedzy informatycznej.
Przeczytaj nasz artykuł, a dowiesz się:
- dlaczego potrzebujemy e-commerce w naszym biznesie?
- jak zbudować nasz sklep internetowy?
- Magento vs Shopify – na co warto postawić w naszym sklepie internetowym.
Dlaczego warto inwestować w e-commerce?
Pandemia pokazała, że handel elektroniczny może być bardzo istotnym elementem gospodarki, nawet w branżach nie kojarzących się z zakupami online. Podczas obostrzeń i kwarantanny wiele osób nagle stanęło przed problemem – dokonywanie zakupów stacjonarnych wielu towarów stało się niemożliwe. Wielu sprzedawców z kolei z dnia na dzień musiało zamknąć swoje lokale i zostali bez źródła przychodów. Otwarte zostały tylko sklepy internetowe. Istniejące sklepy online i firmy kurierskie bardzo szybko zaczęły mieć logistyczne problemy z obsługą ogromnej ilości zamówień. Wszystkie strony rynku musiały szybko dostosować się do nowej rzeczywistości.
Najbardziej zyskali ci, którzy pomyśleli o przeniesieniu części swojego biznesu do Internetu już wcześniej. Pokazuje to, jak ważne jest być przygotowanym na każdą rynkową ewentualność. Więcej problemów miały firmy, które musiały na prędce wdrażać takie rozwiązania. Na szczęście na rynku jest dużo narzędzi i firm, które były w stanie im w tym pomóc.
Jak stworzyć własny sklep internetowy?
Jeżeli chcesz założyć sklep internetowy musisz się najpierw dobrze zastanowić nad jego parametrami. Ilość produktów, ilość zamówień, ilość wizyt klientów, potrzebne funkcjonalności – wszystko to ma ogromny wpływ na wybór odpowiednich narzędzi do jego stworzenia. Jeżeli mamy niewielki biznes lub niewielki budżet, być może wystarczą nam portale aukcyjne, na których możemy stworzyć swoje konto i sklep w ramach danej platformy. W sytuacji, gdy chcemy promować swoją markę, dużo lepszym rozwiązaniem będzie budowa własnego sklepu internetowego na swojej domenie i własnym serwerze.
Na szczęście nie musimy zaczynać budowy naszego sklepu od podstaw. Wystarczy wybrać odpowiednie gotowe narzędzia (często nawet darmowe), na których oprzemy nasz handel internetowy.
Najpopularniejsze narzędzia do tworzenia sklepu internetowego
Jeżeli szukamy darmowych rozwiązań, możemy wykorzystać wszechobecny WordPress i jego wtyczkę – WooCommerce. Doskonale nadaje się ona do prostych sklepów i przy niskich budżetach, aczkolwiek dla bardziej zaawansowanych rozwiązań ma sporą możliwość rozbudowy w formie płatnych dodatków.
Innym darmowym rozwiązaniem jest Magento. Jest to dedykowana darmowa platforma do tworzenia sklepów internetowych. Możemy na nim zbudować swój sklep internetowy korzystając z wbudowanych rozwiązań i płatnych dodatków.
Jeżeli nie mamy wiedzy i czasu na zarządzanie sklepem internetowym samemu, warto postawić na platformę Shopify. Jest ona dostępna w modelu subskrypcyjnym, gdzie za niewielki abonament otrzymujemy wszelkie potrzebne narzędzia do tworzenia naszego sklepu. Developer Shopify pomoże nam skonfigurować wszystkie parametry naszego sklepu, aby funkcjonował on zgodnie z naszymi życzeniami. Shopify zawiera wszelkie potrzebne rozwiązania, takie jak wdrożenie PayU Shopify, które zapewni nam sprawny system realizacji płatności od klientów.
Jeżeli chcemy mieć jak najmniej problemów z naszym sklepem – warto postawić na partnera Shopify Polska, który pomoże nam ze wszystkimi problemami.