Internet Komputery

Sukces firmy Samsung na polskim rynku soundbarów: Polacy coraz chętniej wybierają drogie modele

Na terenie naszego kraju obserwuje się rosnącą popularność soundbarów, a konkretnie tych o wyższej cenie. Według najnowszych danych zebranych przez GfK, zauważalny jest wzrost sprzedaży kostowniejszych modeli. Ciekawostką jest fakt, że jedna firma zdobyła praktycznie monopol na polskim rynku tych urządzeń.

Analitycy z GfK zauważyli, że w okresie od stycznia do sierpnia bieżącego roku, spośród dziesięciu najpopularniejszych modeli soundbarów kupowanych przez Polaków, aż siedem to produkty jednego koncernu. Analizując wartość sprzedaży, sytuacja prezentuje się identycznie – siedem z dziesięciu najlepiej sprzedających się modeli należy do firmy Samsung. W tym zestawieniu na szczególną uwagę zasługuje model HW-Q990 z Q-Serii, który zdobył najwyższą pozycję – informuje Samsung w swoim komunikacie prasowym.

Samsung podaje także informacje wynikające z danych GfK, które pokazują, że od stycznia do sierpnia 2024 roku sprzedaż modeli z tylnymi głośnikami wzrosła o 6 procent w porównaniu z tym samym okresem w 2023 roku. Samsung interpretuje te dane tak, że co piąty klient decydujący się na zakup soundbara wybiera najdroższy model.

Co sprawia, że te drogie soundbary są tak pożądane? Model HW-990D zapewnia dźwięk 11.4, który dzięki tylnym głośnikom tworzy efekt dźwięku otaczającego. Dodatkowo, ten model jest w stanie współpracować z wybranymi telewizorami Samsunga. W trybie Q-Symphony urządzenie korzysta także z głośników telewizora, co pomaga wzmocnić dźwięk.

Similar Posts