ChatGPT, stworzony przez OpenAI, to czatbot oparty na sztucznej inteligencji, którego popularność w sieci rośnie w zawrotnym tempie. Nie mniej istotne są jednak także inne dostępne dzisiaj narzędzia AI, które wykorzystują rozbudowane modele językowe czy generatywne sztuczne inteligencje. W niniejszym poradniku skupimy się na praktycznym wykorzystaniu tych technologii, ukazując, jak maksymalnie efektywnie korzystać z ich możliwości przy jednoczesnym minimalizowaniu kosztów.
ChatGPT jest jedną z technologii online, które zdobyły największe uznanie w najkrótszym czasie. Już na początku lutego 2023 roku, zaledwie dwa i pół miesiąca od swojego debiutu, serwis mógł pochwalić się ponad 100 milionami aktywnych użytkowników. W styczniu tego samego roku wartość firmy OpenAI oszacowano na 29 miliardów dolarów, co według magazynu Fortune uczyniło ją szóstym najcenniejszym przedsiębiorstwem w USA.
Pierwsza edycja ChatGPT dla ogółu użytkowników zadebiutowała 30 listopada 2022 roku i w ciągu zaledwie pięciu dni od premiery zgromadziła ponad milion użytkowników. Tym samym pobiła rekord Instagrama, któremu zdobycie podobnej liczby aktywnych użytkowników zajęło dwa i pół miesiąca. Facebook musiał czekać na swój pierwszy milion użytkowników przez 10 miesięcy, a Netflix nawet ponad trzy lata.
ChatGPT jednak nie tylko przyciąga użytkowników swoimi możliwościami konwersacyjnymi. To narzędzie wyraźnie zwraca uwagę na szerokie spektrum możliwości, jakie oferują dzisiaj różne modele sztucznej inteligencji dostępne publicznie. Niektóre z nich, choć nie umożliwiają prowadzenia rozmów na sposób ChatGPT, mogą być używane do tworzenia nieistniejących obrazków, zdjęć i szkiców, animacji, dźwięków, muzyki, kodu itp. W niniejszym poradniku skoncentrujemy się właśnie na praktycznym wykorzystaniu tych modeli AI i usług na nich opartych w najbardziej ekonomiczny sposób.